Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Gud har inte dött - gud har bara aldrig funnits!!!

Av Thomas Immonen - 16 oktober 2011 11:55

"Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?

Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?"

(Douglas Adams)


Det är ju väldigt ologiskt om det finns en gud, en intelligent, allsmäktig makt som styr världen, men som väljer att varken hjälpa eller stjälpa. Och nog är naturen alldeles för mångfacetterad för att en enda varelse skulle ha skapat hela naturen. Vad är vitsen med giftiga växter t ex? Somliga kan man droga sig med, andra blir man allvarligt sjuk av och det tyder ju på att naturen har skapat sig själv i all sin otroliga mångfald än att någon gubbe i himlen skulle ha skapat allt detta och som nuförtiden alltså skulle ha dragit sig tillbaka och inte gör någonting överhuvudtaget, fastän han är allsmäktig och alltså den som har sista ordet, för det sägs ju att detta gud ska vara den högste. Jaså? Du säger att man inte kan skaka en klockas delar i en miljon år och skaka alla delar på dess rätta plats? Men vi då? Vi människor? Vi är beviset för att det visst går! Annars hade vi ju inte funnits, fattar du väl! Jag menar det finns la fan ingen gud som har skapat oss. Men vi tar oss själva på sådant stort allvar, men det är inte mer konstigt att det finns människor än att det finns t ex tigrar och ugglor. De existerar under samma urvalsprocess. Du kan kalla det "slumpen" om du vill, men du kan inte kalla det ett verk av det där som kallas gud. Gud är dum i huvudet. Bojkotta gud! Läs själv Gamla Testamentet i bibeln så ser ni svart på vitt hur elak och ond och orättvis och svekfull det här gud är. Gud förintar jorden under Noaks ark-episoden och lovar sedan att aldrig mer bete sig så, ändå förintar han sodom & gomorra några avsnitt senare. Sadist! Han är maktkåt också, nitälskande står det i bibeln i de tio budorden, en självförhärligande narcissist är vad han är. Nu har jag ingen bibel längre, för alla religiösa böcker med en specifik ledare + skolboken om religion, har jag eldat upp. Det är vad jag tycker om religion, åt helvete med den! Varför ska vi följa en uppsättning regler som vi själva inte har fått vara med om att skapa? Jag gillar inte makthavare och alltså gillar jag inte gud heller, vilken gud det än må vara, jag är individualist och vill inte följa en flock som något jävla lämmeltåg, utan jag vill åtnjuta den fullständiga friheten att helt själv ta ansvar för och utforma mitt liv. Gud är fascist och om detta gud hade funnits hade jag säkert råkat illa ut för att jag skriver detta, för gud tål verkligen inte negativ kritik utan blir skitsur för minsta struntsak, åtminstone enligt Gamla Testamentet. Men bibeln är tydligen inte sann. Det påstås i bibeln att judarna fick slavarbeta för egyptierna under pyramidbyggarperioden, men man har undersökt skeletten från dessa "slavarbetare" och kommit fram till att dessa i själva verket var egyptier. Alltså är bibeln inget annat än sagor från början till slut. Jag menar, seriöst alltså, skulle det bara ha funnits Adam och Eva från början skulle antingen människan dött ut efter att de fick Kain och Abel (två killar kan ju som du vet inte få barn ihop) eller så hade Kain en syster med vilken han skulle avla fram ett missfall och missfall på missfall och då hade det inte heller funnits några människor efter Kain och Abel. Vafalls? Fanns det andra människor? Men Eva och Adam var ju de första? Var kom dessa andra människor ifrån då? Som ni ser är bibeln bara lögn. En riktigt träaktig skitbok. Munkarna som hittade på den måste ha varit schizofrena psilocybesvampmissbrukare. Bibeln är ju inte särskilt vetenskapligt skriven. Vill vi verkligen tro på en högre makt som förtrycker oss? Bör vi inte snarare få ha så stor frihet som möjligt, oavsett om det här gud finns eller inte. Livet går inte i repris, så ta för dig medans tid är. Varför leva sitt liv efter ett eventuellt liv i himlen när himmelriket också är ett liv i fullständigt förtryck, för man måste ju fortfarande lyda det här gud blint. Vad är det med regler som får dig att gå igång så förbannat? Vad är det för jävla kul med att följa en massa regler? T ex vänta med sex tills man gifter sig - är gud verkligen så häftig att du måste möta detta gud i förtid pga prostatacancer? Nä, var din egen frälsare! Ta det fulla ansvaret för ditt eget liv utan att skylla ifrån dig på vad det vara månde, istället för att lassa över ansvaret på det här du kallar gud. Det är enligt min mening rent skamligt att avsäga sig den fria viljan. Det finns överhuvudtaget inte behov av någon gud, man kan leva ett mycket lyckligare liv utan det fanskapet. Ett fanskap som styr och ställer, ger order till höger och vänster och själv gör han inte ett skvatt. Bara sitter där på ett rosa fluffigt moln och missbrukar gravt sin maktposition. Om man är satanist tycker man nog att gud är skitcool, men vad vi övriga ska ha gud till begriper jag inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Immonen - 11 februari 2012 10:06

HEJ!!! Jag har ju en ny tidning på gång, en novelltidning, dit vem som helst kan skicka in sin novell, bara den inte är över tio sidor lång (av utrymmesskäl, men jag godkänner noveller på tio sidor, men inte längre än så). Tyvärr har intresset varit ...

Av Thomas Immonen - 30 december 2011 14:37

Pappa Krökén brukade köpa brandgult vin av en snubbe som förmodligen hette Olis. Denne Olis hade lägenheten full med leksaker. Det hängde modellflygplan från taket, han hade en stor samling leksaksbilar, som man kunde se utplacerade överallt där det ...

Av Thomas Immonen - 25 november 2011 21:04

Ja, som ni ser har jag bytt namn på min blogg till libertinen. Jag är fortfarande obunden liberal, men jag dryftar helst rent personliga liberala frågor och då passar "libertinen" bättre. Typ en människa som hänger sig åt ohämmade njutningar, som för...

Av Thomas Immonen - 22 november 2011 21:21

Till att börja med vill jag bara klargöra att denna artikel är liberal såtillvida att den tar upp en liberal syn kring sexualiteten, men inte nödvändigtvis typisk för vad alla liberaler tycker i frågan. Sedan måste jag åter igen säga att Du är så jäv...

Av Thomas Immonen - 8 november 2011 20:16

Nu ska vi behandla en mycket intrikat fråga för en liberal; vilken roll skall staten spela i ett liberalt samhälle? För vi måste ju nästan ha något som kan kallas staten. Å andra sidan - är inte makten utövande av ett slags tvång mot den enskilde ind...

Ovido - Quiz & Flashcards