Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Novelltidning på gång!

Av Thomas Immonen - 31 oktober 2011 21:32

Jag har funderat länge på att starta en novelltidning, och nu är det ta mig tusan dags att slå slag i saken. Jag söker nu efter noveller/berättelser, ej dikter. Skriver Du? Känner Du någon som skriver? Sprid budskapet! Det spelar ingen roll inom vilken genre Du skriver, jag gillar de mesta stilarna, jag läser nämligen en hel del, brukar alltid hålla på och läsa någon bok. Skriv helst inte över tio sidor. Skicka Ditt alster till:


nouvelle.thomas@gmail.com

 
 
Rebecca

Rebecca

31 oktober 2011 23:22

Hej
Jag är kanske intresserad. Jag skriver en del, och här och där finns det nog alster värda att publiceras. Hur blir med med upphovsrätt osv. På vilket sätt framgår det att det är jag som har skrivit?

http://byxan.bloggplatsen.se

 
Carro - en emo/scene bloggerska

Carro - en emo/scene bloggerska

1 november 2011 12:03

Hej! Jag älskar att skriva men undrar, liksom Rebecca här ovan, om hur det blir med upphovsrätten. Skriver jag något så vill jag gärna att folk ska veta att det är jag som skrivit det. Jag undrar också över var denna novelltidning ska ges ut?!

http://carolina97.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

1 november 2011 13:53

Jag håller med båda tidigare talare. Har skrivit ganska så mycket genom mina dar. Vill dock veta mer om upphovsrätt, om hurdan tidningen skall bli? enbart via nätet eller skall den komma i tryck? Hur ser organisationen kring detta projekt ut? Verkar jätteintressant och om du behöver hjälp eller så med tidningen förutom när det gäller att få tag i noveller så ställer jag gärna upp och hjälper till!
Ha det bra och hör gärna av dig!
Min mail är hanna.lenander@hotmail.com ifall du vill maila istället för att skriva på min blogg ;)

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Thomas Immonen

2 november 2011 16:31

Hej!
Tidningen kommer att komma ut i pappersformat, A4. Nouvelle fanzine kommer den att heta. De som medverkar kommer att få ett friex av numret de medverkar i, som tack för hjälpen. Tja, det är bara jag som kommer att göra tidningen, men jag tar gärna emot Din hjälp. Annars har jag ju gjort punk fanzines tidigare, så viss vana har jag ju. Vad menar ni med upphovsrätt? Vad är det närmare bestämt ni vill veta? Ha det så bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Immonen - 11 februari 2012 10:06

HEJ!!! Jag har ju en ny tidning på gång, en novelltidning, dit vem som helst kan skicka in sin novell, bara den inte är över tio sidor lång (av utrymmesskäl, men jag godkänner noveller på tio sidor, men inte längre än så). Tyvärr har intresset varit ...

Av Thomas Immonen - 30 december 2011 14:37

Pappa Krökén brukade köpa brandgult vin av en snubbe som förmodligen hette Olis. Denne Olis hade lägenheten full med leksaker. Det hängde modellflygplan från taket, han hade en stor samling leksaksbilar, som man kunde se utplacerade överallt där det ...

Av Thomas Immonen - 25 november 2011 21:04

Ja, som ni ser har jag bytt namn på min blogg till libertinen. Jag är fortfarande obunden liberal, men jag dryftar helst rent personliga liberala frågor och då passar "libertinen" bättre. Typ en människa som hänger sig åt ohämmade njutningar, som för...

Av Thomas Immonen - 22 november 2011 21:21

Till att börja med vill jag bara klargöra att denna artikel är liberal såtillvida att den tar upp en liberal syn kring sexualiteten, men inte nödvändigtvis typisk för vad alla liberaler tycker i frågan. Sedan måste jag åter igen säga att Du är så jäv...

Av Thomas Immonen - 8 november 2011 20:16

Nu ska vi behandla en mycket intrikat fråga för en liberal; vilken roll skall staten spela i ett liberalt samhälle? För vi måste ju nästan ha något som kan kallas staten. Å andra sidan - är inte makten utövande av ett slags tvång mot den enskilde ind...

Ovido - Quiz & Flashcards