Alla inlägg den 25 november 2011

Av Thomas Immonen - 25 november 2011 21:04

Ja, som ni ser har jag bytt namn på min blogg till libertinen. Jag är fortfarande obunden liberal, men jag dryftar helst rent personliga liberala frågor och då passar "libertinen" bättre. Typ en människa som hänger sig åt ohämmade njutningar, som för ett utsvävande liv. Och det är vad jag vill säga er: gör vad ni behagar med era liv, bara det inte drabbar mig personligen på något negativt sätt. Annars är ni fria att göra vad ni vill mot andra.


Dygd är inte min grej. Gudstro. Gud är det yttersta beviset för att makt korrumperar. Läs Caligula av Albert Camus innan det är val nästa gång, så ska ni få läsa vad makten är kapabel till. Liderlighet är min grej. Att leva ut mina begär, nycker och lustar, att ha rätten till så stor frihet på livets alla områden som möjligt. Frihet anser jag vara väldigt viktigt. Frihet från faktiskt tvång. Frihet är värdefullt för att begreppet frihet i sig är något väldigt stort.





Ovido - Quiz & Flashcards