Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

Är Du liberal?

Av Thomas Immonen - 15 oktober 2011 19:42

Nähä, tänkte väl nästan att Du inte är det. Du skamröstade väl på Sverigedemokraterna eller så röstade Du på Miljöpartiet. Det är såklart upp till Dig vad Du röstar på, om Du vill skada Dig själv har Du möjligheten att göra det. Om Du vill leva så fritt som möjligt däremot, i en värld som bygger på helt frivilligt deltagande, då kanske Du ska tänka om. Då kan nog inte SD hjälpa Dig, SD vill ju spärra in alla sexbrottslingar på livstid, alltså tills de dör i finkan, men har man inte någon gång sonat sitt brott? Är det inte bättre att man ger sexbrottslingar adekvat psykvård och att de verkligen inte får se friheten förrän de är fullt friska. Istället för att bara förvara dem. Det kostar ju bara oss skattebetalare en massa pengar, bättre då att våra skattepengar går till någonting vettigt, som att alla fångar ska ha rätt till någon form av vård, helt beroende på vad de har för problem. Och Miljöpartiet är bara fåniga låtsaskommunister, allt de bryr sig om är sina maktpositioner, att få förtrycka oss skattebetalare till att äta deras spyor. MP kommer aldrig att göra Dig fri. De vill inte göra oss fria. De vill ha makten att förtrycka oss. Det är deras hobby. Och kommunismen är lögn. I en kommunism råder en gruppnarcissism och den är så stark att om Du lider av depression och går till doktorn får Du höra att Du har magkatarr och att det är den som orsakar depressionen, för ingen kan ju må dåligt i en kommuniststat där ju minsann allt är perfekt. Heter det. De har ju minsann levt ut sin dröm och då får ingen må dåligt. För att inte tala om sossarna; hur många år satt de inte i regeringen och hur lite av deras partiprogram blev egentligen verklighet? Nä, här krävs lite jävlar anamma, förändra samhället direkt ute på gatan istället för att vänta på bättre tider, för det kommer inga bättre tider av sig självt. Vi har bara ett liv, oavsett vad Buddha och Hare Krishna säger, så fakking lev Ditt liv nu! Fullt ut! Ta tillbaka Ditt liv från makthavarna, för Ditt liv är Ditt liv, spring inte efter någon personlig polis, utan kaxa till Dig istället. Poliser. De ska skydda och bevara vår frihet, inte begränsa den. Om jag gillar kött och kåta brudar, så är det min mänskliga rättighet, som inte Du har minsta rätt att försöka komma och ändra mig på, likaväl som att jag inte äger rätt att säga åt Dig att sluta vara homosexuell och leva på frukt och nötter. Med vilken rätt skulle jag kunna kräva det? Då respekterar jag ju inte Dig som människa och alltså vore det ett övertramp mot Dina mänskliga rättigheter, för Du, och jag med, har rätt att vara precis sådana vi är, även om det inte gillas av alla. Ta knark till exempel. Det är gott. Ta det. Nämen alltså - hur kan kaffe och alkohol vara tillåtet när inte till exempel cannabis och amfetamin är det. Somliga blir puckade i huvudet av alkohol och kanske röker bananskal istället. Eller hasch. Vad är det med det som är så märkvärdigt att man måste förbjuda det? Det är ju enbart hyckleri! Om man vill knarka ska man få det, om man vill bli advokat ska man ha möjlighet att bli det, om man vill supa tills man kryper, tja, så gör det då, vem fan bryr sig. Du måste få leva Ditt liv på ett sätt som Du personligen mår bra av, om Du skadar Dig själv på vägen, så är det likt förbannat Din egen ensak. Det är lika självklart som att välja vilken musik man vill lyssna på. Ingen skickar Dig i fängelse bara för att Du älskar KRAFTWERK. Men knarkar man blir det ett jävla liv. Det är så att ett gäng maktkåta politiker har gjort sina personliga åsikter till lagar. Och varken Du eller jag fick vara med och utforma dessa lagar. Knarkbrott=hatbrott med andra ord; deras personliga åsikter var att de inte tyckte om ruset som somliga droger gav och så förbjöd de dessa. Rädsla för det främmande kan leda till hatbrottslagar, men det hindrar också Dig och mig från att leva ett fritt och oberoende liv. Men, som sagt, det är bara att gå ut på gatan oich demonstrera för till exempel jämlikhet eller öppna svartklubb eller prostituera sig eller langa knark eller affischera fritt om Ditt bands första spelning. Vad Du än väljer att göra med Ditt liv, så är det rätt, så länge inte jag skadas på något som helst sätt av det. Och så är det ute i samhället också. Ta ansvar för vad Du gör. Låt inte Fabbe Fascistknekt vara Din personliga polis. Var Din egen frälsare. Låt ingen, inte ens jag, säga Dig vad Du ska göra med Ditt liv, för Din mening med livet är förmodligen inte samma som min. Men om Du diggar mina åsikter är det förstås också trevligt. I så fall hälsar jag Dig välkommen ombord på flyget till Din egen stat. Den Du bär inom Dig. Det är den enskilde individen det handlar om, inte njutelse av att ockupera mark i någons hjärna. Du och jag. Det är vi som är samhället. Du och jag gör lite som vi vill numera, inte sant?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thomas Immonen - 11 februari 2012 10:06

HEJ!!! Jag har ju en ny tidning på gång, en novelltidning, dit vem som helst kan skicka in sin novell, bara den inte är över tio sidor lång (av utrymmesskäl, men jag godkänner noveller på tio sidor, men inte längre än så). Tyvärr har intresset varit ...

Av Thomas Immonen - 30 december 2011 14:37

Pappa Krökén brukade köpa brandgult vin av en snubbe som förmodligen hette Olis. Denne Olis hade lägenheten full med leksaker. Det hängde modellflygplan från taket, han hade en stor samling leksaksbilar, som man kunde se utplacerade överallt där det ...

Av Thomas Immonen - 25 november 2011 21:04

Ja, som ni ser har jag bytt namn på min blogg till libertinen. Jag är fortfarande obunden liberal, men jag dryftar helst rent personliga liberala frågor och då passar "libertinen" bättre. Typ en människa som hänger sig åt ohämmade njutningar, som för...

Av Thomas Immonen - 22 november 2011 21:21

Till att börja med vill jag bara klargöra att denna artikel är liberal såtillvida att den tar upp en liberal syn kring sexualiteten, men inte nödvändigtvis typisk för vad alla liberaler tycker i frågan. Sedan måste jag åter igen säga att Du är så jäv...

Av Thomas Immonen - 8 november 2011 20:16

Nu ska vi behandla en mycket intrikat fråga för en liberal; vilken roll skall staten spela i ett liberalt samhälle? För vi måste ju nästan ha något som kan kallas staten. Å andra sidan - är inte makten utövande av ett slags tvång mot den enskilde ind...

Ovido - Quiz & Flashcards